AHGEEL Telegram 9903
*لعـشـآقــ😍(•‿•)آلروآيـ🎶ـات*
💜💜💜ا💜💜💜
*📚قَصٍصٍ ۆ رۆآيَـآتٌ وَحُكِــايَـاتْ📚*
ا💜💜💜💜💜💜
#فقرة_الروايــــات📚
📚ـــــ روايــــة اليـــوم ــــ 📚
*ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ*
#دعني_أحطم_غــرورك 💔
#الجزء_الاول
#الحلقة_الــ ⑨⓵
#يوم_الاحــد 15/مارس/2020
ا🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶

في صباح اليوم التالي ، وتحديداً في منزل حسين الدمنهوري،،

استيقظت جانا منذ الصباح الباكر وارتدت بنطالها الجينز ذو اللون الأزرق الفاتح ومن فوقه كنزتها 

ذات اللون النبيذي ، أسدلت شعرها خلف ظهرها ، ثم وضعت حقيبتها الصغيرة على كتفها .. 

رأتها سهير وهي متأنقة على غير العادة فتبسمت لها ثم ...

-سهير مبتسة : صباح الخير يا عروستنا.
-جانا: صباح النور أنطي
-سهير: ايه لابسة كده ورايحة على فين؟ 
-جانا: هعدي على عز في شغله ، ناوية اعمله surprise 
-سهير: طيب يا جوجو ، متنسيش تأكدي عليه يجي يتغدى معانا النهاردة 
-جانا وقد لمعت في عقلها فكرة شيطانية اخرى: غدى ...... ممم ، شوور أنطي! 
-سهير متسائلة : هتاخدي دينا معاكي ؟
-جانا: ييس أنطي ، انتي عارفة مش هعرف أروح لوحدي وحابها تكون معايا
-سهير: طيب قولتي لعمك؟
-جانا بخبث : طبعاً ، ده هو اللي قالي اعمل كده
-سهير: خلي بالك ع نفسك ومتتأخروش ، ساعتين زمن بالكتير وتكونوا هنا 
-جانا: اوك 

أدارت جانا وجهها في تجاه غرفة دينا ، ثم صاحت بصوت عالي عليها و..
-جانا بنبرة عالية : دينااااااااااااا ، يالا بقى 
-دينا وهي تخرج من حجرتها : خلاص I'm ready 
-جانا: Ok, let's go
ــــــــــ
ـــــــــ
استقلت كلاً من جانا ودينا سيارة الأجرة ، طلبت جانا أن تذهب إلى محل الزهور أولاً لتنتقي باقة من الورد لتهديها لعز الدين ، فاندهشت دينا من تصرف جانا الغريب ، وخاصة أنها لا تطيقه فكيف 

تهاديه هكذا بكل بساطة .. اشترت جانا باقة من الورود البيضاء ، وطلبت من البائع أن يتم وضع 

كارت صغير بداخلها و...

-دينا متعجبة: واو ، فلاورز من أولها 
-جانا: اصبري على رزقك
-دينا: يجنن ، انا بحب جو الرومانسية ده
-جانا بتهكم : هع هع ، دي مش أي رومانسية ، اصبري وهتشوفي ..

تأكدت جانا أن الباقة التي ترغب في اهدائها لعز الدين جاهزة ، ولم تغفل عن وضع لمستها ( 

المجنونة ) .. 

ثم واصلت الفتاتين طريقهما إلى أحد المحلات الخاصة بالأزياء التنكرية حيث اشترت جانا ( زي 

الساحرة الشريرة العجوزة التي خدعت سنووايت في قصة بيضاء الثلج والأقزام السبعة الشهيرة ) 

ثم قامت بتبديل ملابسها ، و بارتدائه ولم تنسْ وضع مساحيق التجميل الخاصة بالشخصية المرعبة 

، بالاضافة إلى الاكسسوارات المرتبطة بها ...
-دينا بنظرات مندهشة : تحفففففة الـ costume ده ، بس هو الهالوين امتى ؟
-جانا بنبرة هادئة وهي تعدل هندامها : ده مش عشان الهالوين ؟ ده اللي هقابل البأف بيه !!
-دينا فاغرة شفتيها : انتي بتهزري صح؟؟؟؟؟
-جانا: أنا بتكلم جد
-دينا: يخرب عقلك ، يعني انتي هتقابيله وسط الموظفين بتوعه بالشكل ده؟
-جانا وهي توميء بالايجاب : of course
-دينا بقلق : بس كده منظره قصادهم ايه ؟
-جانا بتحدي : وهو ده المطلوب .. أهزأه قدام موظفينه
-دينا بخوف : جانا ، بليز متورطنيش معاكي !
-جانا: متخافيش ، ويالا بينا 

دلفت الفتاتين خارج محل الأزياء التنكرية ، كان كل من يلمح جانا بزيها المخيف ينظر إليها بنظرات 

متعجبة او نظرات اشمئزاز والبعض بنظرات استغراب .. شعرت دينا بالاحراج وهي تسير إلى 

جوارها ، ولكن ليس بيدها حيلة .. فهي ابنة عمها ، وهي سوف تساندها مهما تكلف الأمــر ... 

بعد هذا أوقفت دينا أحد سيارات الأجرة ، ثم استقلت كلتاهما السيارة ، وطلبت جانا من السائق أن 

يتوجه بهما نحو مقر شركة الكيلاني ...
بين حين وأخر كان السائق ينظر ة عبر المرآة للفتاتين ، كانت نظرات الحيرة والدهشة تسيطر على 

ملامحه ، فهو بكل بساطة متعجب من هيئة جانا ، فشكلها مخيف ومقزز ...

وأخيرا أوصلهما السائق إلى مقر شركة عز الدين يوسف الكيلاني .. 
دلفت الفتاتين إلى بهو الشركة ، وتفاجئت كلتاهما بمدى فخامتها ، ومعمارها الرائع و...
-دينا بنظرات انبهار : وااااو ، شوفتي شركة عزعاملة ازاي؟
-جانا وهي تزم شفتيها : مش بطالة
-دينا وهي تلكزها : ايه اللي مش بطالة ، دي تجنن ، كبيررررة اوي ، انا مكونتش متخيلة انها 

بالحجم ده
-جانا على مضض : عادي يعني ..

توجهت الفتاتين نحو الاستقبال ، كانت أعين المتواجدين بالشركة تراقب الفتاتين ، وتحديداً جانا 

باستغراب ، فقد كل من يراهما يبدي فزعه من هيئة جانا ..

ولكن قبل أن يدلفا أكثر إلى الداخل أوقفهما حارس الأمن و...
-حارس الأمن وهو يضع يده امامهما ليسد عليهما الطريق : على فين يا فندم؟
-دينا بصوت خافت : عاوزين نقابل عز
-حارس الأمن: عز مين ؟
-دينا: عز الدين الكيلاني صاحب الشركة
-حارس الأمن : في ميعاد سابق؟
-دينا وهي توميء بالنفي : لأ مافيش ، بلغه ان الآنسة دينا ، والآنسة جانا خطيبتوا موجودين 

وعاوزين يقابلوه



tgoop.com/ahgeel/9903
Create:
Last Update:

*لعـشـآقــ😍(•‿•)آلروآيـ🎶ـات*
💜💜💜ا💜💜💜
*📚قَصٍصٍ ۆ رۆآيَـآتٌ وَحُكِــايَـاتْ📚*
ا💜💜💜💜💜💜
#فقرة_الروايــــات📚
📚ـــــ روايــــة اليـــوم ــــ 📚
*ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ*
#دعني_أحطم_غــرورك 💔
#الجزء_الاول
#الحلقة_الــ ⑨⓵
#يوم_الاحــد 15/مارس/2020
ا🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶

في صباح اليوم التالي ، وتحديداً في منزل حسين الدمنهوري،،

استيقظت جانا منذ الصباح الباكر وارتدت بنطالها الجينز ذو اللون الأزرق الفاتح ومن فوقه كنزتها 

ذات اللون النبيذي ، أسدلت شعرها خلف ظهرها ، ثم وضعت حقيبتها الصغيرة على كتفها .. 

رأتها سهير وهي متأنقة على غير العادة فتبسمت لها ثم ...

-سهير مبتسة : صباح الخير يا عروستنا.
-جانا: صباح النور أنطي
-سهير: ايه لابسة كده ورايحة على فين؟ 
-جانا: هعدي على عز في شغله ، ناوية اعمله surprise 
-سهير: طيب يا جوجو ، متنسيش تأكدي عليه يجي يتغدى معانا النهاردة 
-جانا وقد لمعت في عقلها فكرة شيطانية اخرى: غدى ...... ممم ، شوور أنطي! 
-سهير متسائلة : هتاخدي دينا معاكي ؟
-جانا: ييس أنطي ، انتي عارفة مش هعرف أروح لوحدي وحابها تكون معايا
-سهير: طيب قولتي لعمك؟
-جانا بخبث : طبعاً ، ده هو اللي قالي اعمل كده
-سهير: خلي بالك ع نفسك ومتتأخروش ، ساعتين زمن بالكتير وتكونوا هنا 
-جانا: اوك 

أدارت جانا وجهها في تجاه غرفة دينا ، ثم صاحت بصوت عالي عليها و..
-جانا بنبرة عالية : دينااااااااااااا ، يالا بقى 
-دينا وهي تخرج من حجرتها : خلاص I'm ready 
-جانا: Ok, let's go
ــــــــــ
ـــــــــ
استقلت كلاً من جانا ودينا سيارة الأجرة ، طلبت جانا أن تذهب إلى محل الزهور أولاً لتنتقي باقة من الورد لتهديها لعز الدين ، فاندهشت دينا من تصرف جانا الغريب ، وخاصة أنها لا تطيقه فكيف 

تهاديه هكذا بكل بساطة .. اشترت جانا باقة من الورود البيضاء ، وطلبت من البائع أن يتم وضع 

كارت صغير بداخلها و...

-دينا متعجبة: واو ، فلاورز من أولها 
-جانا: اصبري على رزقك
-دينا: يجنن ، انا بحب جو الرومانسية ده
-جانا بتهكم : هع هع ، دي مش أي رومانسية ، اصبري وهتشوفي ..

تأكدت جانا أن الباقة التي ترغب في اهدائها لعز الدين جاهزة ، ولم تغفل عن وضع لمستها ( 

المجنونة ) .. 

ثم واصلت الفتاتين طريقهما إلى أحد المحلات الخاصة بالأزياء التنكرية حيث اشترت جانا ( زي 

الساحرة الشريرة العجوزة التي خدعت سنووايت في قصة بيضاء الثلج والأقزام السبعة الشهيرة ) 

ثم قامت بتبديل ملابسها ، و بارتدائه ولم تنسْ وضع مساحيق التجميل الخاصة بالشخصية المرعبة 

، بالاضافة إلى الاكسسوارات المرتبطة بها ...
-دينا بنظرات مندهشة : تحفففففة الـ costume ده ، بس هو الهالوين امتى ؟
-جانا بنبرة هادئة وهي تعدل هندامها : ده مش عشان الهالوين ؟ ده اللي هقابل البأف بيه !!
-دينا فاغرة شفتيها : انتي بتهزري صح؟؟؟؟؟
-جانا: أنا بتكلم جد
-دينا: يخرب عقلك ، يعني انتي هتقابيله وسط الموظفين بتوعه بالشكل ده؟
-جانا وهي توميء بالايجاب : of course
-دينا بقلق : بس كده منظره قصادهم ايه ؟
-جانا بتحدي : وهو ده المطلوب .. أهزأه قدام موظفينه
-دينا بخوف : جانا ، بليز متورطنيش معاكي !
-جانا: متخافيش ، ويالا بينا 

دلفت الفتاتين خارج محل الأزياء التنكرية ، كان كل من يلمح جانا بزيها المخيف ينظر إليها بنظرات 

متعجبة او نظرات اشمئزاز والبعض بنظرات استغراب .. شعرت دينا بالاحراج وهي تسير إلى 

جوارها ، ولكن ليس بيدها حيلة .. فهي ابنة عمها ، وهي سوف تساندها مهما تكلف الأمــر ... 

بعد هذا أوقفت دينا أحد سيارات الأجرة ، ثم استقلت كلتاهما السيارة ، وطلبت جانا من السائق أن 

يتوجه بهما نحو مقر شركة الكيلاني ...
بين حين وأخر كان السائق ينظر ة عبر المرآة للفتاتين ، كانت نظرات الحيرة والدهشة تسيطر على 

ملامحه ، فهو بكل بساطة متعجب من هيئة جانا ، فشكلها مخيف ومقزز ...

وأخيرا أوصلهما السائق إلى مقر شركة عز الدين يوسف الكيلاني .. 
دلفت الفتاتين إلى بهو الشركة ، وتفاجئت كلتاهما بمدى فخامتها ، ومعمارها الرائع و...
-دينا بنظرات انبهار : وااااو ، شوفتي شركة عزعاملة ازاي؟
-جانا وهي تزم شفتيها : مش بطالة
-دينا وهي تلكزها : ايه اللي مش بطالة ، دي تجنن ، كبيررررة اوي ، انا مكونتش متخيلة انها 

بالحجم ده
-جانا على مضض : عادي يعني ..

توجهت الفتاتين نحو الاستقبال ، كانت أعين المتواجدين بالشركة تراقب الفتاتين ، وتحديداً جانا 

باستغراب ، فقد كل من يراهما يبدي فزعه من هيئة جانا ..

ولكن قبل أن يدلفا أكثر إلى الداخل أوقفهما حارس الأمن و...
-حارس الأمن وهو يضع يده امامهما ليسد عليهما الطريق : على فين يا فندم؟
-دينا بصوت خافت : عاوزين نقابل عز
-حارس الأمن: عز مين ؟
-دينا: عز الدين الكيلاني صاحب الشركة
-حارس الأمن : في ميعاد سابق؟
-دينا وهي توميء بالنفي : لأ مافيش ، بلغه ان الآنسة دينا ، والآنسة جانا خطيبتوا موجودين 

وعاوزين يقابلوه

BY عالم القصص والروايات 📚


Share with your friend now:
tgoop.com/ahgeel/9903

View MORE
Open in Telegram


Telegram News

Date: |

Each account can create up to 10 public channels Matt Hussey, editorial director of NEAR Protocol (and former editor-in-chief of Decrypt) responded to the news of the Telegram group with “#meIRL.” End-to-end encryption is an important feature in messaging, as it's the first step in protecting users from surveillance. It’s yet another bloodbath on Satoshi Street. As of press time, Bitcoin (BTC) and the broader cryptocurrency market have corrected another 10 percent amid a massive sell-off. Ethereum (EHT) is down a staggering 15 percent moving close to $1,000, down more than 42 percent on the weekly chart. Avoid compound hashtags that consist of several words. If you have a hashtag like #marketingnewsinusa, split it into smaller hashtags: “#marketing, #news, #usa.
from us


Telegram عالم القصص والروايات 📚
FROM American